Door de toegenomen afhankelijkheid van geautomatiseerde informatievoorziening in combinatie met steeds hoger wordende beschikbaarheidseisen van interne en externe klanten, zien we de continuïteitsbehoeften van organisaties verschuiven van de lange naar de korte termijn. De continuïteitsstrategie van Business Continuity Management (BCM) komt hieraan tegemoet, doordat het ervoor zorg draagt dat de beschikbaarheid van kritische bedrijfsactiviteiten onder normale omstandigheden geoptimaliseerd wordt. Bovendien worden met behulp van deze methode continuïteitsplannen opgesteld, die bij calamiteiten een snel herstel van de bedrijfsactiviteiten helpen bewerkstelligen. Het BCM-onderdeel bedrijfszekerheid ten slotte tracht de continuïteitsregelingen zo goed mogelijk te beheersen. In dit artikel wordt beschreven hoe met behulp van de gestructureerde BCM-methode de continuïteit van kritische bedrijfsprocessen onder alle omstandigheden wordt gewaarborgd en beheerst conform de eisen van de klanten.
Klik op het pdf-symbool om het volledige artikel te bekijken.