Een betrouwbaar datanetwerk is voor het management van veel organisaties van levensbelang. Veel bedrijfsprocessen bij middelgrote en grote organisaties zijn volledig afhankelijk van de permanente beschikbaarheid van een goed beveiligd netwerk. Zeker wanneer een bedrijf landelijk of internationaal opereert is het netwerk niet alleen van jezelf, maar wordt gebruikgemaakt van een netwerkserviceprovider. KPN opereert in Nederland als één van de grootste netwerkserviceproviders. Dit artikel gaat na op welke wijze het management van zowel de opdrachtgevende partij als de serviceproviderpartij een bijdrage kan leveren aan het vertrouwen in de kwaliteit van het netwerk. Specifiek wordt ingegaan op de rol van onafhankelijke kwaliteitstoetsing in de vorm van een TPM. Bij een third-partymededeling geeft een onafhankelijke (derde) auditinstantie een oordeel (TPM) over de kwaliteit van de beheerprocessen, de informatiebeveiliging en de daarmee gerelateerde besturing van de (netwerk)dienstverlening van KPN aan klantorganisaties.
Klik op het pdf-symbool om het volledige artikel te bekijken.